Asiakaspalvelu

Voit olla yhteydessä meihin alakulman keskustelu- tai alla olevasta painikkeesta, josta pääset lähettämään viestin asiakaspalveluumme asiakaspalvelubottimme kautta.

Vastaamme yhteydenottoosi keskimäärin 1-3 arkipäivän kuluessa. Lähetäthän vain yhden yhteydenoton samasta aiheesta.

Ota yhteyttä

Usein kysyttyä

Asiakas- ja myyntipalvelun yhteystiedot

Tilaa suoraan puhelimitse - Asiantuntevaa apua ostoksiin!

Ota yhteyttä myyntipalveluumme ja tilaa kätevästi puhelimitse numerossa 03 41092920. Palvelemme sinua arkisin ma–pe klo 12–16. Saat henkilökohtaista palvelua ja apua tuotteiden valinnassa!

Preeco.fi asiakaspalvelu

Haluatko tiedustella tilauksestasi tai tarvitsetko lisätietoja tuotteistamme? Preeco.fi tarjoaa sinulle helpon tavan saada vastauksia kysymyksiisi milloin tahansa! Käytä chatbotiamme, joka on käytettävissä 24/7. Chatbot pystyy auttamaan yleisissä kysymyksissä nopeasti, ja sen kautta voit myös jättää viestin asiakaspalveluumme.

Asiakaspalvelumme vastaa sinulle mahdollisimman pian, ja keskimääräinen vastausaikamme on 1-3 arkipäivää. Vastaamme viesteihin arkisin ma-pe klo 8-17 välillä.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme täältä.

Sain vain osan tilaamistani tuotteista, miksi?

Osa tuotteista lähetetään useassa paketissa, joista kaikista saat seurantatunnuksen sähköpostiisi. Sähköpostista löydät myös ohjeet mistä voit seurata lähetyksiäsi. Kun lähetämme useita paketteja, saattavat ne erkaantua toisistaan kuljetuksessa ja saapua eri aikoihin. Tarkastathan toimituksen tilan seurantatunnuksellasi ennen yhteydenottoa!

Jos tilauksesi sisältää pikatoimitustuotteita sekä tilaustuotteita, niin tuotteet saapuvat eri aikaan, koska ne toimitetaan eri varastoilta. Tilauksesi tilaustuotteet näet saamastasi tilausvahvistuksesta.

Jos tilauksesi sisältää tuotteita jotka ovat olleet ennakkotilauksessa, niin saatetaan osa paketeista lähettää jo ennen ennakkotilaustuotteita. Tarkastathan puuttuvan tuotteen toimituksen tilanteen asiakastililtäsi.

Jos näet seurannassa VAIN ilmoituksen “Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan”, niin Posti ei ole vielä lajitellut lähetystä. Postin seurantatunnus aktivoituu vasta noin 24 h sisällä tilausta seuraavana arkipäivänä. Jos olet tilannut tilaustuotteen, joka toimitetaan ulkomailta, niin seurantatunnus aktivoitua vasta kun paketti on saapunut Suomeen (2-7 arkipäivää) ja siirtynyt Postin kuljetettavaksi. Jos saamasi seurantatunnus ei ole aktivoinut 7 arkipäivän kuluessa, niin pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme lähettämällä viestin asiakastilisi kautta.

Jos olet saanut kaikki paketit, mutta tuotteita puuttuu, niin teethän meille reklamaation suoraan chatbottimme kautta.

Kuinka palautan tuotteen?

Jos haluat palauttaa tuotteen, niin tee palautuspyyntö 30 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta asiakaspalvelubottimme kautta.

Käsiteltyä palautuspyyntösi, niin lähetämme tarkemmat ohjeet sähköpostiisi. DB Schenkerin noutopistepaketit voidaan palauttaa alkuperäisellä lähetystarralla varustettuna takaisin samalle noutopisteelle. Kotiinkuljetuksille sekä suuremmille paketeille joudutaan tilaamaan nouto, sekä lähettämään tulostettava palautuskortti palautusta varten. Rahtikuljetuksen vaativille tuotteille sovimme noutoajankohdan.

Jos palautettava tuote (paketin paino ei ylitä 25 kg) on toimitettu kotiinkuljetuksella, niin paketit tulee viedä itse Postiin, ja palauttaa asiakaspalvelusta saatavalla sopimustunnuksella.

Jos asiakas haluaa, niin paketeille voidaan kuitenkin tilata nouto suoraan asiakkaalta. Ilmoita tästä palautusilmoituksen yhteydessä. Asiakaspalvelu sopii tarkemman noutoajankohdan asiakkaan kanssa palautuksen käsittelyn yhteydessä. Noudosta veloitetaan 12,00 euron (sis. alv:n 25,5 %) erillinen noutomaksu palautuskustannusten lisäksi.

Yli 25 kg painavat lähetykset noudetaan aina suoraan asiakkaalta ja ne palautuu rahtikuljetuksella. Käsiteltyään asiakkaan jättämän palautuspyynnön asiakaspalvelu sopii asiakkaan kanssa noutoajankohdan ja tekee kuljetustilauksen. Asiakkaalta veloitetaan rahdista muodostuvat kustannukset Postin hinnaston mukaisesti.

Huom! Tuotteita ei tule palauttaa ilman myyjälle tehtyä palautuspyyntöä. Palauttaminen ilman palautuspyyntöä viivästyttää palautuksen käsittelyä ja rahanpalautusta. Emme nouda lähetyksiä Postin noutopisteistä tai automaateista, vaan ne palautuvat asiakkaalle takaisin.

Onko tilaukseni vastaanotettu?

Kun tilaus on tullut läpi järjestelmäämme, niin saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Tilauksen vahvistamisen jälkeen on tärkeää viedä tilaus loppuun maksamalla tilaus valitsemallanne tavalla. Tilausvahvistus tulee aina tarkistaa ja tarvittavista muutoksista tulee olla välittömästi yhteydessä asiakaspalveluun lähettämällä viesti asiakastilin kautta.

Jos et ole saanut tilausvahvistusta, niin tarkastathan myös roskapostikansion. Tämän lisäksi varmistathan myös, että tilauksen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite on oikein ja sähköposti ei ole täynnä.

Näet myös vastaanottamamme tilaukset kirjautumalla omalle asiakastilillesi. Asiakastilin tilaushistoria ja tilaustiedot valikon kautta löydät kaikki tekemäsi tilaukset ja voit ladata tilausvahvistuksen pdf-muodossa.

Tilaukset

Mitä kuluja voi tulla lisäksi?

Näet tilauksesi kokonaissumman kassalla kohdasta “Tilaus yhteensä (sis. alv.)”. Tämä summa sisältää myös mahdollisen kotiinkuljetuksen ja rahdin. Osalle pakettitoimituksista on saatavilla DB Schenkerin ilmainen toimitus lähimmälle vapaalle noutopisteelle. Pakettituotteet voidaan toimittaa myös suoraan kotiovelle valitsemalla kassalla kotiinkuljetuksen hintaan 14,95 €. Rahti kotiinkuljetuksen hinta on 49,95 euroa. Hinnat sisältävät alv:n 25,5 %.

Jos haluat palauttaa tuotteen perimme palautuksesta palautuskustannuksen muissa kuin reklamaatiotapauksissa. Palautuskustannukset määräytyvät palautettavien tuotteiden määrän, koon ja painon mukaan. Palautuskustannukset vähennetään palautettavan rahan määrässä, tai jätetään laskulle maksettavaksi.

Laskun ja osamaksun kulut löydät kohdasta "Kulut laskulla tai osamaksulla tilatessa".

Miten teen tilauksen yritysasiakkaana?

Jos haluat tilata tuotteita yritykselle, voit tehdä tilauksen normaalisti ja antaa yhteystiedoissa yrityksenne osoitetiedot.

Yritykset voivat valita maksutavaksi myös yrityslaskun. Jos haluat käyttää maksutapana yrityslaskua, muistathan antaa meille myös yrityksenne nimen lisäksi y-tunnuksen sekä mahdollisen verkkolaskutusosoitteen ja operaattoritunnuksen. Nämä tiedot voit antaa kassalla poistamalla rastin kohdassa “Sama laskutusosoite”. Kun rasti poistetaan, avautuu uusi lomake tietojen antamista varten.

Laskutuksemme päättää yritystietojen perusteella myönnetäänkö tilaukselle ennakkolasku vai tavallinen yrityslasku. Ennakkolasku tulee maksaa ennen tuotteiden toimitusta. Laskut lähetetään sähköpostitse antamaanne sähköpostiosoitteeseen 1-2 arkipäivän kuluessa.

Voinko tilata muihin maihin?

Valitettavasti emme tällä hetkellä voi toimittaa tuotteita muihin maihin kuin Suomeen. Emme myöskään voi toimittaa tuotteita Ahvenanmaalle.

Onko tilaukseni vastaanotettu?

Kun tilaus on tullut läpi järjestelmäämme, niin saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Tilauksen vahvistamisen jälkeen on tärkeää viedä tilaus loppuun maksamalla tilaus valitsemallanne tavalla. Tilausvahvistus tulee aina tarkistaa ja tarvittavista muutoksista tulee olla välittömästi yhteydessä asiakaspalveluun lähettämällä viesti asiakastilin kautta.

Jos et ole saanut tilausvahvistusta, niin tarkastathan myös roskapostikansion. Tämän lisäksi varmistathan myös, että tilauksen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite on oikein ja sähköposti ei ole täynnä.

Näet myös vastaanottamamme tilaukset kirjautumalla omalle asiakastilillesi. Asiakastilin tilaushistoria ja tilaustiedot valikon kautta löydät kaikki tekemäsi tilaukset ja voit ladata tilausvahvistuksen pdf-muodossa.

Kuinka saan tehtyä ostokseni valmiiksi?

Kun olet lisännyt ostoskoriisi haluamasi tuotteet, täyttänyt kassalla yhteystietosi ja valinnut toimitus- ja maksutavan sekä hyväksynyt palveluehdot, paina “Vahvista tilaus” painiketta.

Tämän jälkeen sinut ohjataan valitsemasi maksutavan hyväksyntään. Kun maksu on hyväksytty, tilaus siirtyy eteenpäin järjestelmässämme.

Hyväksytyn tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen, josta näet yhteenvedon tilauksestasi.

Toimitustavat

Mitä toimitusvaihtoehtoja on saatavilla?

Tilauksellesi voit valita tarjolla olevista toimitusvaihtoehdoista sopivimman. Toimituskulut- ja tapa määräytyvät painon, mittojen ja ominaisuuksien perusteella. Voit valita kassalla halutun toimitustavan tarjotuista vaihtoehdoista. Toimitustapavaihtoehdoista on pois rajattu toimitustavat joita ei tilatulle tuotteelle voi valita, esim. suurikokoiselle tuotteelle voi valita vain rahtikuljetuksen toimitusosoitteeseen tai noudon Hollolan varastolta, jos kysymyksessä pikatoimitustuote.

Jos tilauksesi toimitetaan useammassa eri toimituksessa tai se sisältää jälkitoimituksessa olevan ennakkotilaustuotteen, niin veloitamme toimituskulut toimituskertojen mukaan.
Näet aina kassalla selkeän erittelyn tilauksesi kokonaistoimituskuluista, riippumatta siitä, että toimitetaanko tilaus yhdessä vai useammassa erässä.

Hollolan varastolta tulevat pikatoimitustuotteet toimitetaan pääsääntöisesti Postin, DB Schenkerin ja Matkahuollon kautta.

Suoratoimituksella tulevia tilaustuotteita toimittavat mm. Posti, DPD/Postnord, DB Schenker, GLS, DHL, UPS, TNT, FedEx, IDS Logistik, Kuehne+Nagel. Näille tuotteille ei voi valita erikseen toimitusmuotoa, vaan tarjoamme 4,95 euron hintaisen perustoimituksen. Tilaustuotteet toimitetaan joko suoraan kotiin tai lähimpään noutopisteeseen riippuen tavarantoimittajasta ja tuotteen koosta.


DB Schenkerin noutopistejakelu (ilmainen)

Toimitus DB Schenkerin noutopistepakettina lähimpään vapaana olevaan noutopisteeseen, automaattiin tai asiamiespisteisiin. DB Schenkerin noutopisteverkosto koostuu yli 1100 noutopisteestä, jotka ovat auki aamusta iltaan. Lähetykset toimitetaan noin 1-3 arkipäivässä tilauksesta. Toimitusajassa voi olla paikkakuntakohtaisia rajoituksia.

Näet lähimmän noutopisteen täältä ja voit valita haluamasi noutopisteen kassalla:

https://www.myschenker.fi/noutopistehaku/

DB Schenkerin noutopistejakelu alle 20 kg:n lähetyksille
Pisin mitta 200cm
Maksimi tilavuus 144 litraa
Palvelu on rahdituspainoperusteinen
Mittojen mukainen sallittu rahdituspaino max 0-36kg
Vastaanottajalle lähetetään tekstiviesti/sähköposti kun paketti on noudettavissa. Paketin nouto onnistuu näyttämällä lähetystunnuksen ja henkilöllisyystodistuksen (ajokortti, passi tai henkilökortti) tai vaihtoehtoisesti antamalla toimitetun Pin-koodin.
Mikäli joku muu hakee noutopistepaketin puolestasi, tulee hänen käyttää valtakirjaa tai mahdollisesti saamaasi Pin-koodia.
Paketteja säilytetään 7 vuorokautta niiden saapumisesta noutopisteelle

Posti Noutopiste (hinta 9,95 euroa)

Tilaus toimitetaan tilauksen yhteydessä valitsemaasi Postin noutopisteeseen tai toimitusosoitteeseen mukaan lähimpään vapaana olevaan noutopisteeseen tai automaattiin. Pääsääntöisesti lähetys on noudettavissa 1–2 arkipäivän kuluttua sen lähettämisestä klo 16 jälkeen.

Vähimmäismitta 15 x 15 x 1 cm, 100g

Pisin sivu 200 cm, Pisin sivu ja ympärysmitta yhteensä 300 cm, Paino 25 kg

Postin automaattiin mahtuvat maksimissaan 59 x 36 x 60 cm kokoiset lähetykset. Jos paketti ei mahdu automaattiin tai automaatti on täynnä, Posti toimittaa paketin kotiosoitettasi lähinnä olevaan postiin. Saapumisilmoituksesta näet, mistä voit hakea paketin.

Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla ja OmaPostiin. Jos lähetystä ei ole haettu, lähetetään muistutusviesti 4. päivänä. Lähetyksiä säilytetään 5 päivää. Noutamatta jääneet paketit palautetaan lähettäjälle. Jos et ehdi noutaa pakettia säilytysajan puitteissa, voit ostaa lisää säilytysaikaa Postin OmaPosti-palvelun kautta.

Matkahuolto Lähellä (19,95 euroa)

Paketin enimmäispaino 30 kg.

Paketin enimmäistilavuus 0,5 m3.

Paketin pisin sivu enintään 200 cm ja pituus + leveys + korkeus enintään 300 cm.

Pakettiautomaattiin lähetettäessä enimmäismitat ovat 70 x 57 x 40 cm.

Monipakettilähetystä ei voi lähettää automaattiin.

Lähellä-paketti kuljetetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään tai lähettäjän valitsemaan pakettipisteeseen 1–3 arkivuorokauden kuluessa ja niitä jaellaan myös lauantaisin pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Turussa ja Oulussa.

Vastaanottaja saa tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun paketti on noudettavissa.

Säilytysaika 7 vrk.

Kotiinkuljetus paketeille

Jos haluat että pakettituotteet toimitetaan suoraan kotiovelle, voit valita kassalla kotiinkuljetuksen tilaukselle. Kuljetusmuoto riippuu paketin mitoista ja painosta. Valittavana olevat vaihtoehdot näkyvät kassalla.

DB Schenker Parcel - Kotiinkuljetus (14,95 euroa)

Lähetykset jaetaan 1-3 arkipäivässä tilauksesta. Toimitusajassa voi olla paikkakuntakohtaisia poikkeuksia.

Yhden paketin paino voi olla enintään 30 kg ja yhden lähetyksen paino on enintään 99 kg. Paketin maksimipituus on 2,0 m. Lisäksi lähetyksen pituus ja ympärysmitta ovat enintään yhteensä 3,0 m.

Lähetys toimitetaan tilauksessa merkittyyn toimitusosoitteeseen, jonne ajoneuvolla on esteetön pääsy. Lähetys puretaan ajoneuvon välittömään läheisyyteen (enintään 5 m). Lähetys luovutetaan vain tilauksessa merkitylle vastaanottajalle.

Posti Kotipaketti (hinta 16,95 euroa)

Toimitus yleensä noin 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta

Paketin vähimmäismitta 15 x 15 x 1 cm, 100g

Paketin enimmäismitta 100 x 60 x 60 cm, 25 kg

Enimmäiskoko Suuri-lisäpalvelulla: Pisin sivu 240 cm, Pisin sivu ja ympärysmitta yhteensä 350 cm, Paino 35 kg

Jakoajat: Suurimmissa kaupungeissa klo 21.00 saakka, muissa joko klo 14 tai klo 17 mennessä.

Kotipakettiin sisältyy yksi toimitusyritys

Suurimmissa kaupungeissa lähetetään vastaanottajalle viestin, jonka kautta hän pääsee valitsemaan itselleen parhaan toimitusajan. Jos vastaanottaja ei valitse aikaa 3 vuorokauden kuluessa, Posti ottaa yhteyttä puhelimitse.

Jos vastaanottajaa ei saada kiinni ja hän ei valitse aikaa itse, lähetys palautetaan 5 vuorokauden kuluttua.

Alueilla, joissa toimitusajan valinta ei ole käytössä, Posti soittaa sopiakseen ajan vastaanottajan kanssa. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään yhteydenottopyyntö. Jos hän ei ota yhteyttä, lähetys palautuu takaisin 5 vuorokauden kuluttua.

Lähetyksen matkaa voi seurata kätevästi OmaPostissa tai lähetystunnuksen avulla Postin sivuilla

Vastaanottaja voi myös ilmoittaa OmaPosti-sovelluksessa, että lähetyksen saa jättää ovelle ilman kuittausta.

Matkahuolto Kotijakelu (hinta 29,95)

Jakoaika sovitaan vastaanottajan kanssa 1–3 arkivuorokauden kuluttua lähettämisestä. Ilta- ja viikonloppujakelut suurimmissa kaupungeissa. Lauantaijakeluita mm. pääkaupunkiseudulla, Tampereen, Turun ja Oulun seudulla. Iltajakeluita edellisten lisäksi esimerkiksi Joensuussa, Jyväskylässä, Kouvola, Kuopiossa, Lahdessa ja Porissa.

Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuvasta paketista tekstiviestitse, mobiilisovelluksen ilmoituksella tai sähköpostitse jakeluajan sopimiseksi. Jakelu suoritetaan pääsääntöisesti jakeluajan sopimista seuraavana arkipäivänä.

Paketin paino enintään 35 kg

Paketin pisin sivu enintään 240 cm ja pituus + leveys + korkeus enintään 360 cm

Enintään 5 pakettia per lähetys samalle vastaanottajalle.

Vastaanottajalla on myös mahdollisuus valita jättö ilman kuittausta sekä kertoa mahdollinen ovikoodi jakelun onnistumiseksi.

Matkahuollon kuljettajat soittavat vastaanottajalle, mikäli pääsy vastaanotto-osoitteeseen on estynyt.

Säilytysaika 7 vrk.

Extrasuuri paketti - Rahti (hinta 49,95 euroa)

Isommille ja painavimmille tuotteille on vain saatavilla Postin rahti kotiinkuljetus suoraan toimitusosoitteeseen ulko-ovelle ajoneuvon välittömään läheisyyteen. Rahtilähetykseen ei kuulu sisään- tai kerroskanto. Jakeluaika on pääsääntöisesti arkisin klo 8-16 välillä. Toimitusosoitteeseen tulee päästä esteettömästi kuorma-autolla, jotta lähetys voidaan toimittaa perille. Jakeluaika sovitaan soittamalla tai tekstiviestillä. Palveluun kuuluu yksi toimitusyritys.

Nouto varastoltamme Hollolasta arkisin ma-pe klo 8-16 välillä

Pikatoimitustuotteet voidaan myös noutaa Hollolan varastolta veloituksetta. Tilaus tulee aina tehdä ensiksi verkkokaupassa tai myyntipalvelumme kautta. Verkkokaupan kassalla voitte valita toimitustavaksi nouto Hollolan varastolta. Saatte tilauksen jälkeen sähköpostiinne tilausvahvistuksen sekä tämän jälkeen erillisen ilmoituksen, jossa nouto-ohjeet sekä varaston osoite. Tilauksen voi noutaa vasta, kun olet saanut ilmoituksen sähköpostiisi, että tilauksesi on noudettavissa. Jos noudatte raskaita paketteja, kuten lumilinkoa, suosittelemme että otatte kaverin mukaan, jotta tuotteen nouto ja kuorman purku kotona sujuu helpommin.

Saavuttehan ajoissa ennen varaston sulkeutumisaikaa ja varaudu todistamaan henkilöllisyytesi noudon yhteydessä.

Noudot eivät ole mahdollisia arkipyhinä ja viikonloppuisin. Jos tilauksen jälkeen haluat, että lähetämmekin noutotilauksesi, niin olethan yhteydessä tästä asiakaspalveluumme chatbottimme kautta. Veloitamme lähetyksestä aiheutuvat kulut lähetysmuodon mukaan.

Miksi tilaukseni on jaettu useaan lähetykseen?

Suuret tuotteet lähetetään usein useassa laatikossa, sillä ne eivät mahdu yhteen laatikkoon. Tuotteet pakataan valmiiksi tehtaalla, ja ne lähetetään sinulle laatikoissa joissa ne ovat saapuneet varastollemme. Jos tuote lähetetään useassa eri paketissa, saat kaikista paketeista seurantatunnukset sähköpostiisi.

Jos tilaus lähetetään useana lähetyksenä on mahdollista että paketit erkanevat toisistaan kuljetuksessa. Tästä syystä emme voi taata että paketit saapuvat teille yhtäaikaa.

Jos tilauksesi sisältää pikatoimitustuotteita sekä tilaustuotteita, lähetetään ne eri varastoilta suoraan sinulle. Tilausvahvistuksesta näet mitkä tilaamistasi tuotteista on tilaustuotteita. Näiden tuotteiden toimitusaika on 5-14 arkipäivää poislukien lastenvaunut joiden toimitusaika on noin 3-4 viikkoa.

Sain vain osan tilaamistani tuotteista, miksi?

Osa tuotteista lähetetään useassa paketissa, joista kaikista saat seurantatunnuksen sähköpostiisi. Sähköpostista löydät myös ohjeet mistä voit seurata lähetyksiäsi. Kun lähetämme useita paketteja, saattavat ne erkaantua toisistaan kuljetuksessa ja saapua eri aikoihin. Tarkastathan toimituksen tilan seurantatunnuksellasi ennen yhteydenottoa!

Jos tilauksesi sisältää pikatoimitustuotteita sekä tilaustuotteita, niin tuotteet saapuvat eri aikaan, koska ne toimitetaan eri varastoilta. Tilauksesi tilaustuotteet näet saamastasi tilausvahvistuksesta.

Jos tilauksesi sisältää tuotteita jotka ovat olleet ennakkotilauksessa, niin saatetaan osa paketeista lähettää jo ennen ennakkotilaustuotteita. Tarkastathan puuttuvan tuotteen toimituksen tilanteen asiakastililtäsi.

Jos näet seurannassa VAIN ilmoituksen “Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan”, niin Posti ei ole vielä lajitellut lähetystä. Postin seurantatunnus aktivoituu vasta noin 24 h sisällä tilausta seuraavana arkipäivänä. Jos olet tilannut tilaustuotteen, joka toimitetaan ulkomailta, niin seurantatunnus aktivoitua vasta kun paketti on saapunut Suomeen (2-7 arkipäivää) ja siirtynyt Postin kuljetettavaksi. Jos saamasi seurantatunnus ei ole aktivoinut 7 arkipäivän kuluessa, niin pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme lähettämällä viestin asiakastilisi kautta.

Jos olet saanut kaikki paketit, mutta tuotteita puuttuu, niin teethän meille reklamaation suoraan chatbottimme kautta.

Tilauksen noutaminen Hollolan varastolta

Jos olet valinnut toimitustavaksi noutamisen Hollolan varastolta, niin saat sähköpostiisi erilliset nouto-ohjeet heti, kun tilaus on noudettavissa. Huomioithan seuraavat asiat:

Suoratoimitustuotteita, jotka toimitetaan suoraan tavarantoimittajan varastolta ei voi noutaa Hollolan varastolta.

Ennakkotilaustuotteet ovat noudettavissa vasta, kun ne ovat saapuneet varastollemme. Ilmoitamme aina erikseen, kun tuote on noudettavissa.

Varastomme osoite:

Soisalmentie 3, 15860 Hollola

Noutoajat:

Arkisin klo 8.00–16.00

Viikonloppuisin ja arkipyhinä varasto on suljettuna.

Saavuthan paikalle hyvissä ajoin ennen varaston sulkeutumista.

Toivomme, että noudat tilauksen seitsemän vuorokauden kuluessa siitä, kun ilmoitamme tuotteen olevan noudettavissa.

Mikäli et pysty noutamaan tilaustasi viikon sisällä, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Noutoon tarvitset:

Henkilöllisyystodistuksen noutamisen varmistamiseksi sekä tilausnumeron ja viitteen.

Jos noudat raskaan paketin (esimerkiksi lumilingon), niin suosittelemme ottamaan kaverin mukaan, jotta nouto ja kuorman purku kotona onnistuvat sujuvasti.

Voinko vaihtaa toimitustapaa tai -osoitetta?

Toimitustapaa voit muuttaa myös tilauksen jälkeen. Muutos on kuitenkin mahdollista vain ennen kuin tuotteet on lähetetty. Toimitusosoitteenmuutos ei ole mahdollista tilauksille, joissa on valittu maksutavaksi lasku- tai osamaksu.

Hollolan varaston noutotilausten lähetyksestä tulee olla yhteydessä asiakas- tai myyntipalveluumme.

Toimitustavan tai -osoitteen muuttamiseksi ole yhteydessä asiakaspalveluumme chatibotin kautta tai soittamalla myyntipalveluun arkisin ma-pe klo 12-16 välillä numeroon 0341092920.

Maksutavat

Mitä maksutapoja on saatavilla?

Meillä voit maksaa ostoksesi kaikkien suomalaisten pankkien kautta, monilla eri maksukorteilla, mobiilimaksulla ja Preeco-laskulla -tai tilillä. Yritykset voivat maksaa tilauksen myös Avardan yrityslaskulla. Yrityslaskua ei voida myöntää henkilöasiakkaille.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

www.paytrail.com



PREECO LASKU

Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin laskun saatuasi. Sinun on maksettava vähintään laskulla ilmoitettu vähimmäismäärä eräpäivään

mennessä. Myöhästyneestä maksusuorituksesta peritään viiden euron muistutuslasku. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii

Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan,

kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä.

Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot

PREECO TILI

Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin pidemmälle maksuajalle. Saat kuukausittain tilinhoitoilmoituksen, jossa on kerrottu vaadittu vähimmäiserä. Voit milloin tahansa maksaa myös suurempia suorituksia tai koko avoinna olevan saldon kerralla pois ilman lisäkuluja. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä.

Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot

Voit hakea luottopäätöksen kätevästi myös etukäteen ennen verkkokaupasta ostamista tai myymälässä käyntiä.

Lähetä tekstiviesti numeroon 18228:

HENKILÖTUNNUS POSTINUMERO PREECO (esim. 121212-123X 00100 PREECO)

- Viesti maksaa normaalin tekstiviestimaksun verran

- Luottopäätös ei sido mihinkään

- Saat paluuviestinä tiedon, kuinka paljon ostovaraa sinulla on käytettävissä

VERKKOMAKSU

Verkkomaksu on mahdollista OP:n, Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Säästöpankin, S-pankin, POP-pankin ja Oma Säästöpankin asiakkaille. Maksaminen tapahtuu pankin sivuilla ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme.

KORTTIMAKSU

Korttimaksu on mahdollista Visa, Visa Electron, Maestro sekä MasterCard -korteilla. Korttimaksun yhteydessä sinut ohjataan Netsin maksupalveluun, missä maksun voi suorittaa turvallisesti. Onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme.

MOBILEPAY

Mobilepay on korttimaksuun perustuva maksu, jossa maksu viimeistellään Mobilepay-sovelluksessa. Valitsemalla Mobilepayn, sinut ohjataan Netsin maksukorttipalveluun, missä maksun voi suorittaa turvallisesti. Netsin maksukorttipalvelussa annat puhelinnumerosi, avaat Mobilepay-sovelluksen matkapuhelimeltasi, jossa voit hyväksyä ja viimeistellä maksun. Onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme.

PAYPAL

PayPal on sähköinen maksutapa, joka perustuu käyttäjän PayPal-tiliin liitettyyn maksukorttiin, pankkitiliin tai PayPal -saldoon. Valitsemalla PayPalin, sinut ohjataan PayPalin turvalliseen maksupalveluun, jossa voit kirjautua sisään omilla tunnuksillasi ja hyväksyä maksun. Onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme.



AVARDA YRITYSLASKU

Yrityslaskulla maksuaikaa 30 päivää. Käsittelymaksu 6,95 €. Edellytämme Y-tunnusta ja tarkistamme henkilöllisyytesi vahvan tunnistautumisen avulla.

Mikäli Avardalta ei pystytä todentamaan yrityksen maksukykyä, niin Preeco Trading Oy tarjoaa yrityksille maksutapavaihtoehtona laskua ennakkomaksulla. Asiakas on sitoutunut ja velvollinen maksamaan laskun vaikka maksutavan perusteena on ennakkomaksu. Jos haluat maksaa tilauksen ennakkomaksua vastaan, niin pyydämme olemaan yhteydessä Preecon myynti- tai asiakaspalveluun.

Kysymyksiä Avardan Preecon laskuun, tiliin tai yrityslaskuun liittyvissä asioissa?

Luotonmyöntäjä Avarda auttaa sinua kaikissa ostoksen maksamiseen liittyvissä asioissa, kun olet valinnut maksutavaksi Preeco laskun/tilin tai Avardan yrityslaskun.

http://www.avarda.com/fi

Kulut laskulla tai osamaksulla tilatessa

Preeco-lasku tai -tili

Voit hakea luottopäätöksen kätevästi myös etukäteen ennen verkkokaupasta ostamista tai myymälässä käyntiä.

Lähetä tekstiviesti numeroon 18228:

HENKILÖTUNNUS POSTINUMERO PREECO (esim. 121212-123X 00100 PREECO)

- Viesti maksaa normaalin tekstiviestimaksun verran

- Luottopäätös ei sido mihinkään

- Saat paluuviestinä tiedon, kuinka paljon ostovaraa sinulla on käytettävissäsi

Preeco - Lasku

- Joustava ja turvallinen maksutapa
- Maksat vasta saatuasi tuotteen
- Laskutusmaksu 2,95 €
- Korotonta maksuaikaa aina 30 päivää
- Laskun saatuasi voit itse päättää, maksatko useammassa erässä

Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin laskun saatuasi. Sinun on maksettava vähintään laskulla ilmoitettu vähimmäismäärä eräpäivään mennessä. Myöhästyneestä maksusuorituksesta peritään viiden euron muistutuslasku. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä. Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot.



Preeco - Tili

- Joustava ja turvallinen maksutapa
- Kaikki laskutuskuukauden aikana tehdyt tilaukset kootaan yhdelle laskulle
- Maksuaikaa jopa 36 kuukautta
- Valitset itse, kuinka paljon maksat kuukaudessa. Laskulla kerrotaan maksettava vähimmäiserä.
- Ei tilinavausmaksua
- Tilinhoitomaksu 3,95 € / kk (riippumatta kuukauden ostomäärästä)
- Lasku lähetetään kuukauden 17. päivä ja eräpäivä on seuraavan kuukauden 3. päivä

Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin pidemmälle maksuajalle. Saat kuukausittain tilinhoitoilmoituksen, jossa on kerrottu vaadittu vähimmäiserä. Voit milloin tahansa maksaa myös suurempia suorituksia tai koko avoinna olevan saldon kerralla pois ilman lisäkuluja. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä.
Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot.

Svea yrityslaskulla ostaminen


Svea Payments tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 21 päivän maksuajalla.

Luotonantajana toimii Svea Bank Ab filial i Finland. Huomioithan seuraavat asiat:

- Yrityslaskun voi valita maksutavaksi, kun ostoksen arvo ylittää 5 euroa ja on enintään 3000 euroa.
- Laskutuslisä 0 euroa.
- Kun valitset maksutavaksi Yrityslaskun, yrityksen tiedot tarkistetaan y-tunnuksen perusteella ja tunnistautumalla henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi TUPAS-palvelussa vakuutat olevasi oikeutettu tekemään tilauksen yrityksen nimissä. Toimitus tapahtuu yrityksen viralliseen osoitteeseen.
- Maksuehto on 21 päivää.
- Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa.
- Tilauksen tekijän tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Maksujenvälittäjän yhteystiedot:

Svea Payments Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki
Puhelin: 09 4241 7040 (arkisin klo 8:00-16:00)
Sähköposti: asiakaspalvelu.payments@svea.fi
https://www.svea.com/fi/fi/kuluttajat/maksuratkaisut/

Miksi en ole saanut laskuani?

Jos olet valinnut maksutavaksi Avardan Preeco-laskun tai -tilin:


Preeco lasku muodostuu aina seuraavana päivänä toimituksesta ja laskulle saa aina 30 päivää korotonta maksuaikaa.

Preeco tili-lasku muodostuu kuukauden 17. päivä ja erääntyy 3. päivä.

Lasku toimitetaan asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Maksutiedot löydät myös kirjautumalla Avardan omille sivuille: https://omatsivut.avarda.fi/

Laskua koskevat tiedustelut:

Sähköposti: asiakaspalvelu@avarda.fi

Puhelin: 09 2532 7100 (mpm/pvm)

Ma–pe 9–17


Jos olet valinnut maksutavaksi yrityslaskun:


Svea yrityslasku

Svea toimittaa yrityslaskun asiakkaan valinnan mukaan sähköpostiosoitteeseen, verkkolaskuna tai kirjeenä. Jos et ole saanut laskua, niin pyydämme olemaan yhteydessä suoraan Svean asiakaspalveluun: https://www.svea.com/fi/fi/yritykset/ota-yhteytta-yritykset/


Avardan yrityslasku


Avardan yrityslasku koskevat tiedustelut:

Sähköposti: asiakaspalvelu@avarda.fi

Puhelin: 09 2532 7100 (mpm/pvm)

Ma–pe 9–17


Preeco Trading Oy:n laskutus

Lasku tai lasku ennakkomaksusta toimitetaan verkkolaskuna, sähköpostitse pdf:nä tai kirjeenä Postin kautta laskutusosoitteeseen tilauksen yhteydessä sovitun mukaisesti.

Jos et ole saanut laskua, niin pyydämme kirjautumaan asiakastilille ja lähettämällä viestin asiakaspalveluumme (tilaushistoria > valitse tilaus jota yhteydenotto koskee > lisätiedot > lisää viesti).

Palautukset

Onko minulla palautusoikeus?

Tarjoamme kuluttaja-asiakkaille tuotteiden 30 vuorokauden palautusoikeuden alkaen tuotteen vastaanottamispäivästä. 30 vuorokauden palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Ennen lopullista ostopäätöstä kuluttaja-asiakas voi tutustua tuotteeseen laadultaan ja määrältään samaan tapaan kuin myymälässä vastaavanlaista tuotetta ostaessa. Voit avata tuotepakkauksen varovasti pakkausta ja itse tuotetta vahingoittamatta. Sinulla on oikeus tarkistaa toimituksen sisältö sekä tutustua tuotteen ominaisuuksiin sekä toimivuuteen mm. tuotteen mukana toimitettavien ohjeiden avulla.

Tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Käyttöönotoksi katsotaan esimerkiksi ajoneuvon koeajaminen, osissa toimitettavan huonekalun tai piharakennuksen kokoaminen. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla oleellisesti muuttumaton ja vähentymätön. Jos tuote on otettu käyttöön tai sen arvo on muusta asiakkaasta johtuvasta syystä alentunut, niin pidätämme arvonalentumisen asiakkaan maksamasta tuotteen hinnasta palautuskustannusten lisäksi. Arvonalentuminen käsitellään tapauskohtaisesti. Jos palautunut tuote on myynti- tai käyttökelvoton, niin arvonalentuminen on 100 % tuotteen hinnasta.

Hygieniatuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta alkuperäisen tuotepakkauksen avaamisen jälkeen, koska pakkauksen avaamisen jälkeen tuote ei ole jälleenmyyntikuntoinen. Tuotteiden hygieenisyyden turvaamiseksi hygieniatuotetta ei voi palauttaa. Tieto tuotteen hygieniamääritelmästä on nähtävissä verkkokaupassa kunkin hygieniatuotteen tuotetiedoissa.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, uudenveroinen ja se tulee palauttaa alkuperäisessä tuotepakkauksessa hyvin pakattuna tuotteen mukana tulevien pakkausmateriaalien kanssa. Huonosti pakattu tuote saattaa rikkoutua kuljetuksessa. Alkuperäinen tuotepakkaus on osa tuotetta. Palautettavan tuotteen mukana tulee palauttaa kaikki toimitetut osat, tarvikkeet, käyttöohjeet sekä mahdolliset kaupanpäälliset. Asiakas on vastuussa tuotteen palautuksesta.

Palautusilmoitus on tehtävä myyjälle asiakaspalvelubottimme kautta. Botti ohjaa palautuksen tekemisessä vaihe vaiheelta ja antaa ohjeet miten tuotteen voi palauttaa takaisin meille.

Käsiteltyämme palautuspyyntösi lähetämme palautusohjeet sähköpostiisi. Rahtikuljetuksella toimitettavat tuotteet noudetaan suoraan asiakkaalta. Käsiteltyämme palautuspyynnön sovimme yhdessä asiakkaan kanssa noutopäivän ja teemme sen jälkeen kuljetustilauksen.

Emme nouda postipakettina lähetettyjä palautuksia Postin noutopisteiltä tai automaateista.

Palautettavasta rahasummasta pidätämme palautuksesta muodostuneet kustannukset.

Paketteina palautettavien tuotteiden palautuskustannukset ovat 11,95 euroa per paketti sis. alv:n 25,5 %. Isot painavat lähetykset voi palauttaa vain rahtina ja ne noudetaan suoraan asiakkaalta ulko-ovelta. Osoitteeseen tulee olla esteetön pääsy kuorma-autolla. Rahdista veloitetaan kustannukset seuraavasti per lähetys:

Isot painavat lähetykset voi palauttaa vain rahtina ja ne noudetaan suoraan asiakkaalta. Rahdista veloitetaan seuraavasti per lähetys:

Rahti 0–0,19m³: 59,90€

Rahti 0,20–0,39m³: 89,90€

Rahti 0,40–1,59m³: 99,90€

Rahti >1,60m³: 139,90€

Hinnat sisältävät alv:n 25,5 %. Palveluun kuuluu yksi noutokerta ulko-ovelta. Osoitteeseen tulee olla esteetön pääsy kuorma-autolla. Uusista noutokerroista tai lisäpalveluista veloitetaan kuljetusyhtiön hinnaston mukaisesti.

Tuotteen voi palauttaa myös veloituksetta tuomalla sen itse suoraan Hollolan varastolle 30 päivän sisällä sen vastaanottamisesta. Jos haluat palauttaa tuotteen Hollolan varastolle, niin palautuksesta tulee tehdä ennakkoon palautusilmoitus chatbotin kautta, että asiakaspalautus voidaan rekisteröidä saapuvaksi. Valittuasi palautettavat tuotteet, niin kirjoita tekstikenttään, että tuot tuotteen/tuotteet itse Hollolan varastolle. Asiakaspalvelumme lähettää tämän jälkeen tarkemmat ohjeet sähköpostitse käsiteltyään ilmoituksen. Myös varastolle palautettavan tuotteen tulee olla pakattuna alkuperäispakkaukseen, käyttämätön ja jälleenmyyntikuntoinen. Jos saamassasi tuotteessa on ollut virhe, niin tästä tulee tehdä ensiksi reklamaatio asiakaspalvelun kautta lisäohjeiden saamiseksi. Varasto ottaa asiakaspalautuksia vastaan vain arkisin ma-pe klo 8:00-16:00 välillä.

Paljonko palautus maksaa?

Käyttäessäsi 30 päivän peruutus-/palautusoikeuden pidätämme palautuksesta muodostuvat kustannukset.

Veloitamme 24.1.2023 alkaen pakettilähetyksinä palautettavista tuotteista 11,95 euroa/per paketti palautuskustannuksia.
Pakettipalautukset tulee vielä itse Postin pisteelle. Jos haluat, että tilaamme erillisen noudon paketeille, niin veloitamme erikseen noutomaksun 12,00 euroa palautuskustannusten lisäksi. Hinnat sisältävät alv:n 25,5 %.

Rahtina palautettavien tuotteiden palautuksesta veloitetaan seuraavasti:

Rahti 0–0,19m³: 59,90€

Rahti 0,20–0,39m³: 89,90€

Rahti 0,40–1,59m³: 99,90€

Rahti >1,60m³: 139,90€

Hinnat sisältävät alv:n 25,5 %. Palveluun kuuluu yksi noutokerta ulko-ovelta. Osoitteeseen tulee olla esteetön pääsy kuorma-autolla. Uusista noutokerroista tai lisäpalveluista veloitetaan kuljetusyhtiön hinnaston mukaisesti.



Palautuskustannukset vähennetään palautettavasta summasta tai jätetään laskutettavaksi. Emme myöskään hyvitä kotiinkuljetuksen tai muiden lisäpalveluiden hintaa palautuksen yhteydessä.

Jos tuot tuotteen suoraan itse Hollolan varastolle emme veloita palautuskustannuksia. Muistathan tehdä ennakkoon palautusilmoituksen tässäkin tapauksessa oman asiakastilin kautta.

Huomioithan, että palautettavan tuotteen alkuperäispakkauksineen tulee olla oleellisesti muuttumaton ja vähentymätön. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Palautettavasta summasta voidaan vähentää tuotteen arvon alentuminen, jos tuote on otettu käyttöön tai sen arvo on alentunut jostain muusta asiakkaasta johtuvasta syystä. Jos tuote myynti- tai käyttökelvoton, niin myyjällä on mahdollisuus pidättää tuotteen hinta kokonaisuudessaan.

Kuinka palautan tuotteen?

Jos haluat palauttaa tuotteen, niin tee palautuspyyntö 30 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta asiakaspalvelubottimme kautta.

Käsiteltyä palautuspyyntösi, niin lähetämme tarkemmat ohjeet sähköpostiisi. DB Schenkerin noutopistepaketit voidaan palauttaa alkuperäisellä lähetystarralla varustettuna takaisin samalle noutopisteelle. Kotiinkuljetuksille sekä suuremmille paketeille joudutaan tilaamaan nouto, sekä lähettämään tulostettava palautuskortti palautusta varten. Rahtikuljetuksen vaativille tuotteille sovimme noutoajankohdan.

Jos palautettava tuote (paketin paino ei ylitä 25 kg) on toimitettu kotiinkuljetuksella, niin paketit tulee viedä itse Postiin, ja palauttaa asiakaspalvelusta saatavalla sopimustunnuksella.

Jos asiakas haluaa, niin paketeille voidaan kuitenkin tilata nouto suoraan asiakkaalta. Ilmoita tästä palautusilmoituksen yhteydessä. Asiakaspalvelu sopii tarkemman noutoajankohdan asiakkaan kanssa palautuksen käsittelyn yhteydessä. Noudosta veloitetaan 12,00 euron (sis. alv:n 25,5 %) erillinen noutomaksu palautuskustannusten lisäksi.

Yli 25 kg painavat lähetykset noudetaan aina suoraan asiakkaalta ja ne palautuu rahtikuljetuksella. Käsiteltyään asiakkaan jättämän palautuspyynnön asiakaspalvelu sopii asiakkaan kanssa noutoajankohdan ja tekee kuljetustilauksen. Asiakkaalta veloitetaan rahdista muodostuvat kustannukset Postin hinnaston mukaisesti.

Huom! Tuotteita ei tule palauttaa ilman myyjälle tehtyä palautuspyyntöä. Palauttaminen ilman palautuspyyntöä viivästyttää palautuksen käsittelyä ja rahanpalautusta. Emme nouda lähetyksiä Postin noutopisteistä tai automaateista, vaan ne palautuvat asiakkaalle takaisin.

Kuinka kauan palautus kestää?

Käsittelemme palautuspyynnöt arkipäivisin saapumisjärjestyksessä. Vastaamme pyyntöösi noin 1-3 arkipäivän kuluessa. Jos et ole saanut siihen mennessä tarkempia ohjeita sähköpostiisi, niin pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Kun olet saanut paketillesi palautusohjeet ja palauttanut tuotteen, niin lähetys palautuu Hollolan varastollemme noin 1-5 arkipäivän kuluessa. Kun varasto on käsitellyt asiakaspalautuksesi, palautamme rahat alkuperäisen maksutavan mukaan tai teemme hyvityksen laskulle. Saat erilliset ilmoitukset, kun lähetys on saapunut varastolle ja asiakaspalautus on käsitelty.

Jos maksoit tilauksesi verkkopankin kautta, niin saat Paytraililta tai Avardalta sähköpostiviestin koskien rahojesi palautusta. Rahanpalautus näkyy noin 2-5 arkipäivän kuluessa. Jos olet maksanut tilauksen verkkopankkimaksuna, niin summa palautuu tilillesi. Luottokortilla tehdystä maksusuorituksesta summa palautetaan automaattisesti käyttämällesi kortille. MobilePayn kautta maksetuissa tilauksissa takaisinmaksu tapahtuu MobilePay maksutapaan liitetylle tilille tai kortille. Tilaukset, joihin maksutavaksi on valittu Avardan Preeco laskun tai tili, niin saat päivitetyn laskun sähköpostitse tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos olet jo maksanut laskun, niin Avarda lähettää sinulle kyselyn tilinumerosta sähköpostitse maksun palautusta varten. Kirjautuneet palautukset näet myös Avardan OMAT SIVUT -palvelun kautta: https://omatsivut.avarda.fi/

Jos et ole saanut ilmoitusta 14 arkipäivän kuluessa, että olemme käsitelleet palautuksen, niin pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi.

Miten saan rahat takaisin palauttamistani tuotteista?

Rahanpalautus tapahtuu tilauksen yhteydessä valitun maksutavan mukaan. Jos olet maksanut tilauksen verkkopankkimaksuna, niin summa palautuu suoraan tilillesi. Mikäli olet suorittanut maksun luottokortilla, niin summa palautetaan automattisesti käyttämällesi kortille. MobilePayn kautta maksetuissa tilauksissa takaisinmaksu tapahtuu MobilePay maksutapaan liitetylle tilille tai kortille.

Jos olet valinnut maksutavaksi Avardan Preeco laskun tai tilin, niin saat päivitetyn laskun sähköpostitse tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos olet jo maksanut laskun, niin Avarda lähettää sinulle kyselyn tilinumerosta sähköpostitse maksun palautusta varten. Kirjautuneet palautukset näet myös Avardan OMAT SIVUT -palvelun kautta: https://omatsivut.avarda.fi/

Huomioithan että rahat voidaan palauttaa vasta kun olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet palautuksen. Rahanpalautus näkyy noin 2-5 arkipäivän kuluessa siitä, kun olet saanut sähköpostiisi ilmoituksen meiltä, että palautuksesi on käsitelty.

Palautettuasi tuotteen pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme asiakastilisi kautta, jos et ole saanut 14 arkipäivän kuluessa ilmoitusta, että palautuksesi on käsitelty.

Avardan asiakaspalvelu auttaa kaikissa maksamiseen ja laskutukseen liittyvissä kysymyksissä:

asiakaspalvelu@avarda.fi
09 2532 7100 (mpm/pvm)
avoinna ma–pe klo 9–19

Voinko palauttaa tuotteen jota olen kokeillut?

Palautettavan tuotteen, tuotepakkauksen sekä tuotteen mukana toimittavien käyttöohjeiden ja tarvikkeiden tulee olla oleellisesti muuttumaton ja vähentymätön. 30 vuorokauden aikana tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin voi tutustua samaan tapaan kuin myymälässä tuotetta ostaessa ennen lopullisen ostopäätöksen tekemistä. Tuotepakkaus on osa tuotetta ja pakkaukset tulee aina avata varoen itse pakkausta vaurioimatta. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Käyttöönotoksi katsotaan esimerkiksi ajoneuvon koeajaminen, koottavan huonekalun tai piharakennelman kokoaminen.

Hygieniatuotteilla, joiden alkuperäinen toimituspakkaus on avattu ei ole palautusoikeutta. Tieto tuotteen hygieniamääritelmästä löytyy ko. tuotteiden tuotesivulta.

Jos palautettu tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, niin asiakas on velvollinen korvaamaan tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumisen välisen erotuksen. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti. Jos palautettu tuote osoittautuu kokonaan myyntikelvottomaksi, niin tuotteesta ei palauteta asiakkaan maksamaa hintaa, vaan arvonalentuminen on 100 prosenttia asiakkaan maksamasta tuotteen hinnasta.

Reklamaatiot

Kuinka teen reklamaation?

Jos tilaamasi tuote on virheellinen tai haluat tehdä takuuvaatimuksen, niin reklamaation tulee tehdä aina kirjallisesti asiakaspalvelubottimme kautta. Asiakaspalvelubottimme on käytettävissä 24/7 ja opastaa sinua jokaisen vaiheen läpi, varmistaen, että kaikki tarvittavat tiedot tulevat mukaan. Myyntipalvelumme myyjät eivät pysty käsittelemään reklamaatioita suoraan puhelimitse myyntipalvelussa tai WhatsApp-kanavan tuotekysymyksien kautta, vaan yhteydenotto tulee tehdä aina kirjalisesti suoraan asiakaspalveluun. Myyntipalvelusta saat tarvittaessa yleistä apua reklamaation tekemiseen.

Reklamaation chatbotissa voit tehdä seuraavasti:

1. Valitse ensimmäiseksi, että yhteydenotto koskee tehtyä tilausta
2. Valitse aiheeksi Reklamaatio&takuu
3. Anna tilausvahvistuksesta tilausviite (kirjainsarja)
4. Lähetä
5. Tee reklamaatio
6. Valitse seuraavista vaihtoehtoista: tuotereklamaatio, lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa tai muu reklamaatio
7. Tämän jälkeen noudata chatbotin antamia ohjeita ja vastaa esitettyihin kysymyksiin

Pyydämme sinua kuvailemaan ongelman tarkasti: mikä on vialla, milloin vika havaittiin ja missä tilanteessa se ilmeni. Jos reklamaatiosi liittyy viallisiin osiin, ilmoita niiden nimet ja määrä. Mukana tullut ohjeen osaluettelo auttaa osien tunnistamisessa.

Reklamaatioon tulee aina liittää selkeät kuvat tai videot, joista vika näkyy. Tämä nopeuttaa käsittelyä huomattavasti. Jos reklamaatiosi liittyy puutteelliseen tai väärään toimitukseen, liitä mukaan kuvat saamastasi tuotteesta ja sen pakkauksesta, etenkin jos pakkaus on vaurioitunut. Usein tuotteiden artikkelitiedot ovat painettuna pakkaukseen, joten myös niiden kuvaaminen voi olla hyödyllistä.

Kun olemme vastaanottaneet kaikki tarvittavat tiedot, niin asiakaspalvelumme käsittelee reklamaation ja olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Tavoitteenamme on ratkaista ongelma nopeasti ja sujuvasti. Asiakaspalvelumme käsittelee reklamaatiot saapumisjärjestyksessä

Muista, että viallista tuotetta ei saa ottaa käyttöön ennen kuin reklamaatio on käsitelty ja saat myyjältä tarkemmat ohjeet. Jos tuotteellasi on takuu, niin tarkistathan takuuehdot ennen reklamaation tekemistä.

Voinko tehdä reklamaation?

Kyllä, voit tehdä reklamaation meille esimerkiksi, jos saamassasi tuotteessa on virhe, siitä puuttuu osia, se on saapunut rikkinäisenä tai olet saanut kokonaan väärän tuotteen. Reklamaatio tulee aina tehdä kirjallisesti asiakaspalvelubottimme kautta, joka ohjaa sinua prosessin jokaisessa vaiheessa varmistaen, että kaikki tarvittavat tiedot tulevat mukaan.

Myyntipalvelumme ei käsittele reklamaatioita puhelimitse. Myyntipalvelussa voidaan antaa yleisiä ohjeita vain siitä, kuinka tehdä kirjallinen reklamaatio. On tärkeää, että reklamaatioon sisällytetään tarkka kuvaus ongelmasta, kuten viallisen osan nimi ja määrä, ja että liitteeksi lisätään kuvat tai video, joista vika on selkeästi nähtävissä. Puutteelliset tiedot hidastavat reklamaation käsittelyä.

Jos tuotteelle on annettu takuu, tutustuthan aina takuuehtoihin ennen reklamaation tekemistä. Myyjä ei vastaa vioista, jotka johtuvat tuotteen vääränlaisesta käytöstä tai huolto-ohjeiden laiminlyömisestä. Lisäksi, myyjä ei ole vastuussa tuotteen normaalista kulumisesta, joka kuuluu tuotteen ominaisuuksiin. Joissakin tuotteissa voi olla rajoitettu takuu, joka ei kata koko tuotetta; esimerkiksi kulutusosat voivat jäädä takuun ulkopuolelle.

Jos lähetyksesi on saapunut ulkoisesti vaurioituneena, on erittäin tärkeää, että tarkistat lähetyksen heti vastaanoton yhteydessä ja teet varauman kuljetusyhtiölle. Tämän jälkeen tulee olla heti yhteydessä myyjään. Kuljetuksessa vaurioitunutta tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Kotiinkuljetuksissa vauriot tulee kirjata suoraan rahtikirjaan yhdessä kuljettajan kanssa. Mikäli varaumaa ei tehdä, on mahdotonta todistaa, että lähetys oli vaurioitunut vastaanottohetkellä, ja tällöin myyjällä on oikeus hylätä reklamaatio kuljetusvaurioiden osalta.

Muistathan ottaa kuvia lähetyksestä, säilyttää kaikki pakkausmateriaalit sekä vaurioitunut tuote siihen asti, että korvauskäsittely on saatettu loppuun. Saat lisätietoja varaumasta ja tavaran vastaanottamisesta täältä.

Alennukset

Kuinka käytän alennuskoodin?

Alennuskoodin voi käyttää kassalla kohdassa “Onko sinulla alennuskoodi?” tilauksen yhteydessä. Tekstiä klikkaamalla avautuu tekstikenttä johon voit syöttää alennuskoodisi ja paina sen jälkeen lisää-painikkeesta. Tarkista tilauksen loppusummasta, että antamasi alennuskoodi on huomioitu ennen kuin hyväksyt tilauksen tilaa-painikkeella.

Huomioithan, että voit käyttää vain yhden saamasi alennuskoodin per tilaus alennuskoodin voimassaoloaikana.

Miten alennus toimii palautuksen yhteydessä?

Jos olet käyttänyt alennuskoodin tilaukseesi ja haluat palauttaa tuotteen huomioimme alennuksen määrän palautettavassa summassa. Tilauksesta alennuskoodilla vähennettyä rahasummaa ei palauteta.

Muuta

En halua uutiskirjeitä sähköpostiini.

Uutiskirjeen tilauksen voit lopettaa minkä tahansa lähettämämme uutiskirjeen lopusta löytyvän “Peru uutiskirjeen tilaus” linkin kautta. Linkin klikkaaminen lopettaa tilauksen automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Jos et näe linkkiä uutiskirjeen lopussa, niin voit perua uutiskirjeet lähettämällä viestin asiakaspalveluumme kirjautumalla asiakastilillesi. Asiakastililtä voit myös hallinoida evästeasetuksia.

Onko Preecolla myymälää jossa voin tutustua tuotteisiin?

Preecolla ei ole kivijalkamyymälää. Kaikki tuotteemme sijaitsevat varastollamme Hollolassa, joten tuoteita ei pääse katsomaan toimistollemme. Varastollamme tuotteet ovat pakattuina, eikä siellä voi tutustua tuotteisiin. Jos haluat lisätietoa tuotteesta, niin voit lähettää tuotekysymyksen tuotesivun kautta. Myyntipalvelumme palvelee myös puhelimitse numerossa 03 41092920 arkisin klo 12-16 välillä.

Tuotteilla on aina 30 vuorokauden palautusoikeus, joten tilaaminen on aina turvallista.

Asiakaspalvelu

Asiakas- ja myyntipalvelun yhteystiedot

Tilaa suoraan puhelimitse - Asiantuntevaa apua ostoksiin!

Ota yhteyttä myyntipalveluumme ja tilaa kätevästi puhelimitse numerossa 03 41092920. Palvelemme sinua arkisin ma–pe klo 12–16. Saat henkilökohtaista palvelua ja apua tuotteiden valinnassa!

Preeco.fi asiakaspalvelu

Haluatko tiedustella tilauksestasi tai tarvitsetko lisätietoja tuotteistamme? Preeco.fi tarjoaa sinulle helpon tavan saada vastauksia kysymyksiisi milloin tahansa! Käytä chatbotiamme, joka on käytettävissä 24/7. Chatbot pystyy auttamaan yleisissä kysymyksissä nopeasti, ja sen kautta voit myös jättää viestin asiakaspalveluumme.

Asiakaspalvelumme vastaa sinulle mahdollisimman pian, ja keskimääräinen vastausaikamme on 1-3 arkipäivää. Vastaamme viesteihin arkisin ma-pe klo 8-17 välillä.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme täältä.

Miksi viesteihini ei ole vastattu ja puhelimitse ei saa yhteyttä?

Asiakaspalvelumme vastaa viesteihin arkisin ma–pe klo 8-17. Viikonloppuisin ja juhlapyhinä olemme suljettu. Ruuhka-aikoina viestien käsittely voi kestää hieman pidempään. Voit kuitenkin saada apua chatbotiltamme 24/7, ja se välittää tarvittaessa yhteydenottopyynnön asiakaspalveluun. Lisäksi kirjautumalla omalle asiakastilillesi voit seurata tilauksesi etenemistä helposti ja kätevästi.

Myyntipalvelumme on avoinna tilauksia varten arkisin klo 12-16. Jos et saa yhteyttä myyntipalveluumme, voit jättää yhteydenottopyynnön myös chatbotin kautta, ja myyjämme ottaa sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Asiakaspalvelu

Miten pääsen kirjautumaan asiakastilille?

Pääset kirjautumaan omalla asiakastilille seuraavasti.

Huomioithan, että asiakastili on käytössä vain tilauksilla, jotka on tehty 18.10.2025 jälkeen. Tätä vanhempia tilauksia ei pysty tarkastelemaan oman asiakastilin kautta. Voit olla aina yhteydessä asiakaspalveluumme chatbotin kautta mikäli tarvitset tietoja vanhemmasta tilauksestasi.

  1. Siirry osoitteeseen preeco.fi/account
  2. Syötä tilauksen yhteydessä antamasi sähköpostiosoitteesi kenttään ja valitse "Jatka".
  3. Lähetämmme sähköpostiisi kertakäyttöisen kirjautumislinkin.
  4. Avaa sähköpostisi ja klikkaa viestissä olevaa kirjautumislinkkiä.
  5. Kun klikkaat linkkiä, sinut kirjataan automaattisesti sisään omalle asiakastilillesi.
Olen unohtanut aiemmin luomani asiakastilin salasanan. Miten voin saada uuden salasanan?

Salasanaa ei tarvita lainkaan, vaan kirjautuminen tapahtuu aina sähköpostitse lähetettävän kertakäyttöisen kirjautumislinkin kautta.


Tuoteryhmien usein kysytyt

Olemme koonneet vastauksia myös tuotteista useasti kysyttyihin kysymyksiin:

Katso tuoteryhmien usein kysytyt